Marketing

5/5 - (1 vote)

Poniżej przydatna literatura w pisaniu prac z marketingu:

  1. Alessandro D. F., Kreowanie marki: jak wypracować perfekcyjny wizerunek firmy i produktu, RM, Warszawa 2001.
  2. Altkorn J. „Podstawy marketingu”, Instytut Marketingu, Kraków 1999
  3. Black S., Public relations, Mack Print, Kraków 2001.
  4. Bleis R., Alfabet Biznesu, European Consulting Group Bydgoszcz, Bydgoszcz 1992.
  5. Budzyński W., Public Relations-zarządzanie reputacją firmy, POLTEXT, Warszawa 1998.
  6. Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, SGH, Warszawa 2002.
  7. Cutlip S, Center A., Effective Public Relations, Englewood Cliffs 1978.
  8. Doktór K. „Sport i jego struktury w świetle socjologicznej teorii organizacji. Wybrane problemy kultury fizycznej w Polsce”, Warszawa 1987
  9. Domański T., Kowalski P., Marketing dla menedżerów, PWN, Warszawa-Łódź 1998.
  10. Drozdowska M., Lewandowski M., Rynek dóbr przemysłowych, „Marketing w praktyce ” (1996, Nr 7-8).
  11. Drzazga M. „Systemy promocji przedsiębiorstw”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006
  12. Filipek J., Tożsamość wizualna firm, „Marketing i Rynek” (1995, Nr 3).
  13. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
  14. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosem W. „Marketing”, PWE 2000
  15. Gluza R., Media w Polsce w XX w., Press, Poznań 1999.
  16. Goban-Klas T., Public Relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1996.
  17. Goldman M., Hooffacker G. „Współpraca z prasą i public relations”, Wydawnictwo „Sic!”, Warszawa 1997
  18. Gowarzewski A., Waloszek J. Encyklopedia piłkarska Fuji – Kolekcja klubów – Ruch Chorzów 75 Lat „Niebieskich”- Księga Jubileuszowa, Wydawnictwo GiA Katowice 1995
  19. Gregory A., Public Relations w praktyce, PSB, Kraków 1997.
  20. Griffin R.W. „Podstawy zarządzania”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
  21. Huber K., Image czyli jak być gwiazdą na rynku, Business Press Ltd., Warszawa 1994.
  22. Ilczuk D. „Polityka kulturalna w społeczeństwie obywatelskim” UJ 2002
  23. Jarczyk T. „Metody i środki promocji jednostek samorządowych” Informator RIO 6/2001
  24. Junghardt R. „ABC promocji gmin, miast i regionów” Fundacja im. Friedricha Berta – Biuro na Śląsku
  25. Kadragic A., Czarnowski P., Public Relations, czyli promocja reputacji, Businessman Book, Warszawa 1997.
  26. Klisiński J. „Marketing w sporcie”, Warszawa 1994
  27. Klisiński J. „Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem”, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej 2000
  28. Klisiński J. „Sport dla wszystkich, rekreacja dla każdego”, TKKF Warszawa 1996
  29. Knecht Z. „Marketing w zarządzaniu instytucją kultury”, Wiedza Powszechna Warszawa 1992
  30. Knecht Z. „Public relations na tle problemów zarządzania”, WSZ, Wrocław 2001
  31. Kotler P. „Marketing”, Warszawa 1994
  32. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. ”Marketing. Podręcznik europejski.”, PWE Warszawa 2002
  33. Kotler Ph., Marketing- analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gobether & Ska, Warszawa 1994.
  34. Kouzes J., Posner B., Wiarygodność, CKL, Skierniewice 1997.
  35. Kramer T. „Podstawy marketingu”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 1996
  36. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1998.
  37. Kreikebaum H. „Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie”, Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1996
  38. Kuźnik F. „Planowanie operatywne systemu miejskiego”, AE, Katowice 1988
  39. Mały słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1974, s. 936.
  40. Mazurek-Łopacińska K., Usługi prokonsumenckie w przedsiębiorstwie, „Handel Wewnętrzny” (1996, Nr 3).
  41. Misiołowski R. „Marketing w sporcie”, Promotor, Warszawa 2005
  42. Mruk H. „Marketing sportowy – szanse, możliwości, zagrożenia, korzyści”, AE, Poznań 2003
  43. Mruk H. „Marketing Sportowy”, Impact Consulting, Poznań 2004
  44. Mruk H., Jardanowski P., Matecki P., Kropielnicki K. „Marketingowo o sporcie”, Sport & Business Foundation, Poznań 2005
  45. Mruk H., Jardanowski P., Matecki P., Kropielnicki K. „Sport & business”, Sport & Business Foundation, Poznań 2004
  46. Mruk H., Matecki P., Kropielnicki K. „Marketing dla sportu”, Sport & Business Foundation, Poznań 2006
  47. Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, WAE, Poznań 1999.
  48. Murdoch A. „Komunikowanie w kryzysie”, Poltext, Warszawa 2003
  49. Niezgoda A. „Marketing terytorialny w regionie turystycznym”, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu 1996
  50. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1995.
  51. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, PSB, Kraków 2000.
  52. Perechuda K. „Zarządzanie firmą sportową – praca zbiorowa” Wydawnictwo „Leopoldium”, Wrocław 1999
  53. Perechuda K. „Zarządzanie marketingiem w organizacji sportowej”, AWF Wrocław 2003
  54. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., RudeliusW. „Marketing” ABC 1998
  55. Rozwadowska R., Public Relations, Studio EMKA, Warszawa 2002.
  56. Ryba B. „Kluby sportowe w systemie organizacji kultury fizycznej”, AWF Warszawa 1991
  57. Ryba B. „Podstawy organizacji i zarządzania instytucjami sportowymi”, Polska Korporacja Menedżerów Sportu, Warszawa 2000
  58. Ryba B. „Zarządzanie instytucjami sportowymi”, Polska Korporacja Menedżerów Sportu, Warszawa 1997
  59. Smektała T. „PR w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw”, Wydawnictwo „Astrum”, Wrocław 2001
  60. Sobczak-Matysiak J., Psychologia kontaktu z klientem, WSB, Poznań 1998.
  61. Sosgórnik A. „Zarządzanie – podręcznik uniwersalny”, Katowice 1999
  62. Statut Klubu Sportowego „Ruch” Chorzów S.S.A. z dn.27.01.2005
  63. Sznajder A., Promocja i jej formy jako element marketingu, MSM, Warszawa 1995.
  64. Sznajder A., Sztuka promocji czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press Ltd, Warszawa 1993.
  65. Sztucki T. „Encyklopedia Marketingu”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998
  66. Sztucki T., Marketing-sposób myślenia system działania, Placet, Warszawa 1994.
  67. Świda J., Tworzydło D., Public Relations, WSIiZ, Rzeszów 2003.
  68. Tworzydło D., Public Relations teoria i studia przypadków, WSIiZ, Rzeszów 2003.
  69. Tworzydło D., Wróbel G., Promocja sztuka komunikacji, Grupa Inwestor sp. z o.o, Rzeszów 1999.
  70. Tworzyło D. „Public relations”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2001
  71. Werner U., Marketing droga do sukcesu, THAURUS Sp. z o.o, Warszawa 1995.
  72. Zajączkowski A., „Analiza zastosowania elementów marketingu mix przez przedsiębiorstwo sportowe na przykładzie Ruchu Chorzów SSA.”, Szkoła Zarządzania UŚ 2007
  73. Zemler Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy, POLTEXT, Warszawa 1992.

Informatyka

5/5 - (1 vote)

Poniżej część literatury wykorzystana w prezentowanych pracach z informatyki:

[1] Raj Jain, „Congestion Control And Traffic Management In ATM Netowrks: Recent Advances and A Survey”

[2] Raj Jain, “Congestion Control in Computer Networks: Issue and Trends”

[3] Kai-Yeung Siu, Hong-Yi Tzeng: “Intelligent Congestion Control for ABR Service in ATM Networks”

[4] Fang Lu, “ATM Congestion Control”

[5] Krzysztof Wajda, „Sieci szerokopasmowe”

[6]  NETFORUM 5/97, Mariusz Przygodzki: Usługi multimedialne w sieciach ATM

[7]  ATM Forum Technical Committee: Traffic Management Specification Version 4.0

[8]  NETWORLD Wydanie Specjalne: Vademecum Teleinformatyka cz.2

[9]  ATM Forum, „ATM User-Network Interface Specification Version 3.1”

[10] Lampros Kalampoukas, „Congestion Management in High Speed Networks”

[11] Dorgham Sisalem, Henning Schulzrine, „Switch Mechanisms for the ABR Service: A comparison Study”

[12] Raj Jain, „Myths About Congestion Management in High-Speed Networks”

[13] NETWORLD, „Szybkie sieci teleinformatyczne”

[14] NETWORLD Wydanie Specjalne, „Mała encyklopedia teleinformatyki”

[15] T. D. Banys, M. Bednarski, „ATM”

[16] Raj Jain, Shiv Kalyanaraman and Ram Viswanathan: The OSU Scheme for Congestion Avoidance in ATM Networks Using Explicit Rate Indication

[17] United States Patent (Number 5633859): Method and Apparatus for congestion management in computer networks using explicit rate indication

[18] Raj Jain, Shiv Kalyanaraman, Rohit Goyal,Sonia Fahmy, Fang Lu:ERICA+: Extensions to the ERICA Switch Algorithm

[19] Shivkumar Kalyanaraman, Raj Jain, Sonia Fahmy, Rohit Goyal, and Bobby Vandalore, „The ERICA Switch Algorithm for ABR Traffic Management in ATM Networks,”

[20] Anna Charny, David D. Clark, Raj Jain, „Congestion Control with Explicit Rate Indication,”

[21] „The OSU Scheme for Congestion Avoidance using Explicit Rate Indication,” ATM Forum/94-0883, September 1994.

[22] Raj Jain, Shiv Kalyanaraman and Ram Viswanathan, ” Simulation Results: The EPRCA+ Scheme”

[23] Raj Jain, Shiv Kalyanaraman, Ram Viswanathan, and Rohit Goyal, ATM Forum/95-0178R1, A Sample Switch Algorithm, February 1995,

[24] Piotr Rajca „Po prostu FrontPage 98”, Wydawnictwo HELION

[25] Microsoft  FrontPage for Windows, Wydawnictwo PLJ

[26] Wiliam Buchanan „Internet”, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności

[27] Steve Banick, Ryan Sutter „Poznaj FrontPage 98”, Wydawnictwo MIKOM


[1] Fred Butzen, Dorothy Forbes, „Linux bazy danych” Mikom 1999r
[2] Hans Ladanyi, „SQL Księga eksperta” Helion 2000r
[3] W. Richard Stevens, „UNIX programowanie usług sieciowych” WNT 2000r
[4] Vijay Ahuja, „Bezpieczeństwo w sieciach” Mikom 1997r
[5] Craig Hunt, „TCP/IP Administracja sieci” READ ME 1998r
[6] Eleen Frisch, „UNIX Administracja systemu” READ ME 1997r
[7] D. Brent Chapman, Elizabeth D. Zwicky, „Building Internet Firewalls” O’Reilly 1995r
[8] S. Garfinkel, G. Spafford, „Bezpieczeństwo w UNIXie i Internecie” READ ME 1997r
[9] Bruce Momjian, „PostgreSQL Introduction and Concepts” Addison-Wesley 2001r
[10] „PHP Manual” PHP Documentation Group 2001r
[11] „FreeBSD Handbook” The FreeBSD Documentation Project 2001r
[12] „PostgreSQL Guide” PostgreSQL Global Development Group 2001r

Finanse

5/5 - (1 vote)

Poniżej przykładowa literatura do prac z finansów:

  1. Barrow C., Barrow P., Brown R., Biznesplan w małej firmie, Helion, Gliwice 2005.
  2. Bednarski L., Analiza finansowa w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2007.
  3. Bednarski L., Borowiecki R., Duraj J., Kurtys E., Wersty T., Analiza ekonomiczna, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  4. Bławat F., Analiza ekonomiczna, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2001.
  5. Brigham E.F., Gapenski L.C., Zarządzanie finansami, t. 2, PWE 2000.
  6. Brigham E.F., Podstawy zarządzania finansami. Część 1, PWE, Warszawa 1996.
  7. Brigham E.F., Podstawy zarządzania finansami. Część 2, PWE, Warszawa 1996.
  8. Brigham E.F., Podstawy zarządzania finansami, PWE, Warszawa 1996.
  9. Drucker P.F.,  Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002.
  10. Dudycz T., Analiza finansowa, AE, Wrocław 2000.
  11. Dynus M., Kołosowska B., Prewysz-Kwinto R., Analiza finansowa przedsiębiorstwa, TNOiK, Toruń 2005.
  12. Ellis J., Williams D., Strategia przedsiębiorstwa a analiza finansowa, pozycja na rynku kapitałowym, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1997.
  13. Fedorowicz Z., Finanse przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa 2000.
  14. Gabrusewicz W., Podstawy analizy finansowej, PWE, Warszawa 2005.
  15. Grzenkowicz N., Kowalczyk J., Kusak A., Podgórski Z., Analiza ekonomiczna, WN Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2007.
  16. Ickiewicz J., (red.), Problemy finansów przedsiębiorstwa w teorii i praktyce, SGH, Warszawa 2004.
  17. Jerzemowska M., Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2006.
  18. Kisiel K., Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Euro Info Centre PL-405, Warszawa 2002.
  19. Lichtarski J., (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  20. Łuczka T., (red.), Małe i średnie przedsiębiorstwa – szkice o współczesnej przedsiębiorczości, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2005.
  21. Łuczka T., Kapitał obcy w małym i średnim przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2001.
  22. Micherda B. (red.), Współczesna analiza finansowa, Zakamycze, Kraków 2004.
  23. Nowak E., Analiza sprawozdań finansowych, PWE, Warszawa 2008.
  24. Patterson R., Kompendium terminów bankowych, Business Press, Warszawa 1999.
  25. Pawlak Z., Biznesplan – zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 2005.
  26. Piasecki B., Rogut A., Stawasz E., Johnson S., Smallbone D., Warunki prowadzenia działalności gospodarczej przez MSP w Polsce i krajach Unii Europejskiej, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa 1998.
  27. Pluta W., (red.), Finanse małych i średnich przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004.
  28. Rogoda B., Polityka cenowa małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  29. Siemińska E., Finansowa kondycja firmy – metody pomiaru i oceny, Poltext, Warszawa 2003.
  30. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN Warszawa 1999.
  31. Sierpińska M., Wędzki D., Zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2002.
  32. Skoczylas W. (red.), Analiza sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstwa, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2009.
  33. Stos D., Wpływ struktury kapitału obrotowego na ryzyko bankructwa przedsiębiorcy, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 965, red. T. Jajuga, W. Pluta, Wrocław 2002.
  34. Strużycki M., (red.), Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce regionu, PWE, Warszawa 2004.
  35. Sudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2006.
  36. Szczepańska E., (red.), Jak czytać sprawozdania finansowe, PWN, Warszawa 2000.
  37. Wędzki D., Strategie płynności finansowej przedsiębiorstwa, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  38. Wiśniewska E., Wiśniewski J.W., Ekonometryczne modelowanie płynności finansowej małego przedsiębiorstwa, w: Zarzecki, D. (red.), Zarządzanie finansami – Zarządzanie Ryzykiem i Kreowanie Wartości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 455, Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Nr 50, t. II, Szczecin 2007.
  39. Wiśniewski J.W., Ekonometryczny model miesięcznej płynności finansowej małego przedsiębiorstwa, Dynamiczne modele ekonometryczne, X Ogólnopolskie Seminarium Naukowe, 4–6 września 2007 w Toruniu, Katedra Ekonometrii i Statystyki, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2007.
  40. Zienkowski L. (red.), Wkład małych i średnich przedsiębiorstw w rozwój gospodarki polskiej, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa 1997.

Bezpieczeństwo

5/5 - (1 vote)
  1. „Detektyw kryminalny” nr 2, 2001r „ABC przestępczości zorganizowanej w Polsce”
  2. „Detektyw kryminalny” nr 51, 2000r „ABC przestępczości zorganizowanej w Polsce”
  3. „Prawo i Życie” nr 4, 1999r, A. Góral „Przestępczość zorganizowana”
  4. „Wojskowy Przegląd Prawniczy” nr 3, 1998r.
  5. „Wojskowy Przegląd Prawniczy” nr 3-4, 1994r.
  6. „Życie gospodarcze” nr 11, 1997r.
  7. „Życie gospodarcze” nr 11, 1997r. J.W. Wójcik „Źródła brudnych dochodów”
  8. Albiński P. – „Niemcy i Unia Europejska a członkostwo Polski, Polska w Europie”, 1999 rok.
  9. Baliński B. –„Społeczno – ekonomiczne aspekty dostosowania gospodarki Polski do standardów Unii Europejskiej”, UMCS, Lublin 1997 rok.
  10. Dokumentacja Akcesyjna: Przygotowania Polski do członkostwa w Unii Europejskiej, Warszawa 2000 rok.
  11. Galster J. – „Kompendium wiedzy o Unii Europejskiej”, Dom organizatora, Toruń 1996 rok.
  12. Górniok „Przestępczość gospodarcza i jej zwalczanie”, Warszawa 1994r.
  13. Hanausek „Kryminalistyka”, Kraków 1999r.
  14. Hofmański „Procesowe środki zwalczania przestępczości zorganizowanej”, „Przegląd prawniczy”, nr 2-3, 1994r.
  15. Hołyst „Kryminalistyka”, Warszawa 1996r.
  16. Hołyst „Postępy kryminalistyki”, Legionowo, 1996r.
  17. Hołyst „Przestępczość w Polsce”, Warszawa 1997r.
  18. Jasiński „Pranie brudnych pieniędzy”, Warszawa 1996r.
  19. Kodeks karny, Warszawa 1997r.
  20. Kodeks postępowania karnego, Warszawa 1997r.
  21. Luciński W.-„Wenture Capital. Nowy instrument finansowania przedsiębiorstw”, Warszawa 1997 rok.
  22. Lutkowski K. – „Od złotego do euro”, Magazyn Finansowy, 2000 rok.
  23. Łazowski A. – „Dostosowanie polskiego systemu prawnego do prawa Unii Europejskiej”, EIC Warszawa Gazeta Prawna – nr 43, 1999 rok.
  24. Michałowska – Gorywoda – „Europejska Wspólnota Gospodarcza”, PWE, Warszawa 1981rok.
  25. Michałowska – Gorywoda – „Unia Europejska”, PWN, Warszawa 1997 rok.
  26. Pikulski „Podstawowe zagadnienia z taktyki operacyjnej”, Białystok 1997r.
  27. Pływaczewski, J. Świerczewski „Policja polska wobec przestępczości zorganizowanej”, Szczytno 1996r.
  28. Pyzel R. – „ Obrót dewizowy w kraju i z zagranicą”, Warszawa 1994 rok.
  29. Toczyński T. red. nauk. – „Euroregiony w nowym podziale terytorialnym Polski”, US Wrocław 1999 rok.
  30. Tomaszewski „Proces amerykański – problematyka świadka”, Warszawa 1996r.
  31. W. Wójcik „Pranie pieniędzy”, Toruń 1997r.
  32. Wensierski P. – „Integracja europejska – ab regionis”, Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna, Koszalin 2000 rok.
  33. Wensierski P. – „Unia Europejska in statu nascendi”, Politechnika Koszalińska, Koszalin 1999 rok.
  34. Wolter „Nauka o przestępstwie”, Warszawa 1973r.