Poniżej przydatna literatura w pisaniu prac z marketingu:
- Alessandro D. F., Kreowanie marki: jak wypracować perfekcyjny wizerunek firmy i produktu, RM, Warszawa 2001.
- Altkorn J. „Podstawy marketingu”, Instytut Marketingu, Kraków 1999
- Black S., Public relations, Mack Print, Kraków 2001.
- Bleis R., Alfabet Biznesu, European Consulting Group Bydgoszcz, Bydgoszcz 1992.
- Budzyński W., Public Relations-zarządzanie reputacją firmy, POLTEXT, Warszawa 1998.
- Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, SGH, Warszawa 2002.
- Cutlip S, Center A., Effective Public Relations, Englewood Cliffs 1978.
- Doktór K. „Sport i jego struktury w świetle socjologicznej teorii organizacji. Wybrane problemy kultury fizycznej w Polsce”, Warszawa 1987
- Domański T., Kowalski P., Marketing dla menedżerów, PWN, Warszawa-Łódź 1998.
- Drozdowska M., Lewandowski M., Rynek dóbr przemysłowych, „Marketing w praktyce ” (1996, Nr 7-8).
- Drzazga M. „Systemy promocji przedsiębiorstw”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006
- Filipek J., Tożsamość wizualna firm, „Marketing i Rynek” (1995, Nr 3).
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosem W. „Marketing”, PWE 2000
- Gluza R., Media w Polsce w XX w., Press, Poznań 1999.
- Goban-Klas T., Public Relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1996.
- Goldman M., Hooffacker G. „Współpraca z prasą i public relations”, Wydawnictwo „Sic!”, Warszawa 1997
- Gowarzewski A., Waloszek J. Encyklopedia piłkarska Fuji – Kolekcja klubów – Ruch Chorzów 75 Lat „Niebieskich”- Księga Jubileuszowa, Wydawnictwo GiA Katowice 1995
- Gregory A., Public Relations w praktyce, PSB, Kraków 1997.
- Griffin R.W. „Podstawy zarządzania”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004
- Huber K., Image czyli jak być gwiazdą na rynku, Business Press Ltd., Warszawa 1994.
- Ilczuk D. „Polityka kulturalna w społeczeństwie obywatelskim” UJ 2002
- Jarczyk T. „Metody i środki promocji jednostek samorządowych” Informator RIO 6/2001
- Junghardt R. „ABC promocji gmin, miast i regionów” Fundacja im. Friedricha Berta – Biuro na Śląsku
- Kadragic A., Czarnowski P., Public Relations, czyli promocja reputacji, Businessman Book, Warszawa 1997.
- Klisiński J. „Marketing w sporcie”, Warszawa 1994
- Klisiński J. „Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem”, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej 2000
- Klisiński J. „Sport dla wszystkich, rekreacja dla każdego”, TKKF Warszawa 1996
- Knecht Z. „Marketing w zarządzaniu instytucją kultury”, Wiedza Powszechna Warszawa 1992
- Knecht Z. „Public relations na tle problemów zarządzania”, WSZ, Wrocław 2001
- Kotler P. „Marketing”, Warszawa 1994
- Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. ”Marketing. Podręcznik europejski.”, PWE Warszawa 2002
- Kotler Ph., Marketing- analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gobether & Ska, Warszawa 1994.
- Kouzes J., Posner B., Wiarygodność, CKL, Skierniewice 1997.
- Kramer T. „Podstawy marketingu”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 1996
- Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1998.
- Kreikebaum H. „Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie”, Wydawnictwo Naukowe Warszawa 1996
- Kuźnik F. „Planowanie operatywne systemu miejskiego”, AE, Katowice 1988
- Mały słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1974, s. 936.
- Mazurek-Łopacińska K., Usługi prokonsumenckie w przedsiębiorstwie, „Handel Wewnętrzny” (1996, Nr 3).
- Misiołowski R. „Marketing w sporcie”, Promotor, Warszawa 2005
- Mruk H. „Marketing sportowy – szanse, możliwości, zagrożenia, korzyści”, AE, Poznań 2003
- Mruk H. „Marketing Sportowy”, Impact Consulting, Poznań 2004
- Mruk H., Jardanowski P., Matecki P., Kropielnicki K. „Marketingowo o sporcie”, Sport & Business Foundation, Poznań 2005
- Mruk H., Jardanowski P., Matecki P., Kropielnicki K. „Sport & business”, Sport & Business Foundation, Poznań 2004
- Mruk H., Matecki P., Kropielnicki K. „Marketing dla sportu”, Sport & Business Foundation, Poznań 2006
- Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, WAE, Poznań 1999.
- Murdoch A. „Komunikowanie w kryzysie”, Poltext, Warszawa 2003
- Niezgoda A. „Marketing terytorialny w regionie turystycznym”, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu 1996
- Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1995.
- Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, PSB, Kraków 2000.
- Perechuda K. „Zarządzanie firmą sportową – praca zbiorowa” Wydawnictwo „Leopoldium”, Wrocław 1999
- Perechuda K. „Zarządzanie marketingiem w organizacji sportowej”, AWF Wrocław 2003
- Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., RudeliusW. „Marketing” ABC 1998
- Rozwadowska R., Public Relations, Studio EMKA, Warszawa 2002.
- Ryba B. „Kluby sportowe w systemie organizacji kultury fizycznej”, AWF Warszawa 1991
- Ryba B. „Podstawy organizacji i zarządzania instytucjami sportowymi”, Polska Korporacja Menedżerów Sportu, Warszawa 2000
- Ryba B. „Zarządzanie instytucjami sportowymi”, Polska Korporacja Menedżerów Sportu, Warszawa 1997
- Smektała T. „PR w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw”, Wydawnictwo „Astrum”, Wrocław 2001
- Sobczak-Matysiak J., Psychologia kontaktu z klientem, WSB, Poznań 1998.
- Sosgórnik A. „Zarządzanie – podręcznik uniwersalny”, Katowice 1999
- Statut Klubu Sportowego „Ruch” Chorzów S.S.A. z dn.27.01.2005
- Sznajder A., Promocja i jej formy jako element marketingu, MSM, Warszawa 1995.
- Sznajder A., Sztuka promocji czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press Ltd, Warszawa 1993.
- Sztucki T. „Encyklopedia Marketingu”, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998
- Sztucki T., Marketing-sposób myślenia system działania, Placet, Warszawa 1994.
- Świda J., Tworzydło D., Public Relations, WSIiZ, Rzeszów 2003.
- Tworzydło D., Public Relations teoria i studia przypadków, WSIiZ, Rzeszów 2003.
- Tworzydło D., Wróbel G., Promocja sztuka komunikacji, Grupa Inwestor sp. z o.o, Rzeszów 1999.
- Tworzyło D. „Public relations”, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2001
- Werner U., Marketing droga do sukcesu, THAURUS Sp. z o.o, Warszawa 1995.
- Zajączkowski A., „Analiza zastosowania elementów marketingu mix przez przedsiębiorstwo sportowe na przykładzie Ruchu Chorzów SSA.”, Szkoła Zarządzania UŚ 2007
- Zemler Z., Public Relations. Kreowanie reputacji firmy, POLTEXT, Warszawa 1992.